Innlegg

Berget første Ringsaker-kommunemester i poker

,

Tom Roger Berget er historisk som den første Ringsaker-kommunemester i poker noen sinne. 

For lave 11 euro kjøpte 21 deltakere seg inn i kampen om å bli den første Ringsaker-kommunemester noen sinne, da Kommunepoker rullet ut onlinefilten over første halvdel av Hedmark sist søndag.

Seks kommunemestere gjorde krav på den lokale pokertronen. I Ringsaker ble Tom Roger Berget historisk som den første gjennom tidene. I den mest folkerike kommunen i Hedmark og Oppland.

– Det er alltid moro å vinne turneringer som gir litt mer enn bare en pengepremie. Dette er litt stas da, og det er første gang jeg deltar i kommunepoker. Det blir helt klart ikke den siste, sier Ringsaker-kommunemester Tom Roger Berget.

Den første Ringsaker-kommunemester i poker

Ringsaker har så langt den største Kommunepoker-turneringen i Hedmark med sine 21 deltakere. Det er 5 mer enn Hamar, mens Åsnes og Elverum begge hadde 9 spillere i kamp om den lokale Kommunemester-tittelen. Åmot hadde 6 deltakere, mens Grues turnering så 5 spillere knive om tittel og billett til fylkesfinalen.

Fylkesfinalen i Hedmark spilles søndag 9. juni klokka 20. Der får de 6 første kommunemesterne selskap av vinnerne i de 11 kommunepoker-turneringene som er satt opp søndag. Fylkesmesteren skal til Tallinn og spille Norgesfinalen mot de øvrige 17 fylkesmesterne. I tillegg venter en pokal for bragden og ei Coolbet Open-pakke. Denne dekker innkjøp i den populære turneringen til arrangøren Coolbet, samt reise og opphold i den estiske hovedstad.

Den første Ringsaker-kommunemester gjennom tidene er et steg nærmere Tallinn, der Norgesfinalen spilles live i november. I Norges største pokerturnering. Arrangøren Coolbet setter ny Norgesrekord hver eneste helg, siden årets Kommunepoker allerede har slått deltaker-tallene fra sesong 1. 2 063 var da Norges største pokerturnering. Det er nå historie.

Tom Roger Berget skal spille NM i Stokke, men kan få enda et høydepunkt å se fram mot nærmere juletider.

-Jeg spiller en del på klubber i Lillehammer og Brumunddal, og går vel ikke for å være en typisk god pokerspiller. Jeg har nok mer enn en gang ertet på meg spillere med dårlige calls.
Ringsaker-turneringa gled egentlig bra i 1,5 time. Da ble jeg med på et par dårlige hender, og raste ned til 5000 chips. Etter bord-bytte pusha jeg og tripla meg. Siden gikk det jevnt oppover. Siste hånda satt som et skudd med fjærs i åttere mot hus, avslutter Ringsaker-kommunemester Tom Roger Berget.

Samarbeid med Vi Menn

Nytt av året er også at Coolbet i samarbeid med Vi Menn Poker adder et medlemskap i Vi Menn Poker Premium til de første 200 kommunevinnerne. Et medlemskap i premiumløsningen til Vi Menn Poker gir muligheten til å være med på eksklusive tilbud, rabatter og konkurranser, man får pokernyheter rett i postkassa, og ikke minst får man være med på Vi Menns Pokergalla, Gullhånda-utdeling og gallaturnering i februar/mars neste år.

Historisk Kommunepoker-tittel i spill i Hamar

Sturla Hiller er en av de som skal prøve å skrive poker-historie i Hamar søndag. Byen ved Mjøsa har nemlig aldri kåret en Kommunepoker-mester. 

Innkjøp i Kommunepoker er lave 11 euro. Da spiller du om Kommunemester-tittelen. Skulle du vinne den turneringer er du gratis kvalifisert for fylkesfinalen mot de andre kommunemester-vinnerne. Fylkesvinneren får pokal, et sete i Norgesfinalen i Tallinn og ei Coolbet Open-pakke. Med andre ord får du reise og opphold i den estiske hovedstad dekt. Samtidig som du får spille to store pokerturneringer. Den ene er Norges største. Kommunepoker.

Det er spillselskapet Coolbet som står bak lavterskel-turneringen Kommunepoker.

Her er kjempeverdi.

Sturla Hiller er opprinnelig fra Namsos, men bor i Stange. Nabokommunen til Hamar. Eksil-trønderen er en garvet pokerspiller, som ofte er å se i de lokale pokerklubbene i Brumunddal og Hamar. Nå har Hiller rettet blikket mot Kommunepoker søndag.

Da er kommunemester-tittelen i Hamar i spill. I sesong 1 av Kommunepoker var det ikke stor nok påmelding til å starte en turnering i toppidrettsbyen. Der HamKam, Storhamar håndball og hockey er noen av flaggskipene ved Mjøsas bredder.

Søndag skrivers det historie når den første Kommunemesteren kåres i Hamar. Da er Kommunepokerambassadør Sturla Hiller i feltet.

– Jeg spilte ikke sesong 1, men Kommunepoker er et glimmrende konsept for å samle poker-norge utenom Norgesmesterskapane i Dublin og Stokke. Pokerinteressen er ganske stor i Hamar og omegn. Vi har en klubb som samler en del spillere til turneringer. Mange spillere fra distriktet her spiller NM både i Norge og Irland, forteller kommunepoker-ambassadør Sturla Hiller.

Les mer: Spiller om Grue-pokertronen fra Kiev

Historisk kommunepoker-tittel

Kommunepoker har spilte seg gjennom 10 fylker, der fylkesfinalen i Buskerud spilles søndag. Samtidig som onlinefilten rulles ut over Hedmarks 10 første kommuner. Kun i Grue og Elverum finnes det en regjerende mester fra 2018-sesongen.

Det betyr at vi kan få en ny innehaver av en historisk kommunepoker-tittel i Ringsaker, Alvdal, Åmot, Åsnes, Eidskog, Elverum, Engerdal, Folldal og Hamar.

– Selv spiller jeg endel poker i Norge og Spania, hvor jeg oppholder meg om vinteren. Siste større turnering jeg spilte var Coolbet Open i Tallinn, hvor jeg kom på 23. plass av 521  spillere. Det var et fantastisk arrangement på et meget flotte Hotell Hilton, avslutter Kommunepoker-ambassadør Sturla Hiller.

Les mer: Kommunepoker-ambassadører kan vinne 5 000 kroner