Innlegg

Revansjelysten stor i Kommunepoker i kveld

Lise Høyforslett vant Kommunepoker-tittelen i Vikna under sesong 1, men tapte fylkesmestertittelen til Olav Fausa. I kveld er det payback-time klokken 20.00 i Kommunepoker. 
50-åringen ble kommunemester i Vikna under sesong 1. Etter å ha slått blant annet Olav Fausa, men han kammet i stedet hjem Nærøy-tittelen. I fylkesfinalen var det Fausa som kunne peke lang nese til Høyforslett.
I kveld møtes de to og mange likesinnende til kamp om den første kommunemester-tittelen noen sinne i Nærøysund.
-Heldigvis er det flere som ønsker å ta opp kampen om tittelen i Nærøysund. Vi har et godt pokermiljø i vekst. En revansje mot Fausa vil alltid være ekstra hyggelig. Any day, innleder Kommunepoker-ambassadør Lise Høyforslett.

Revansjelysten stor

I kveld er det Meråker, Melhus og Nærøysund som står på Kommunepoker-menyen, der innkjøp som vanlig er lave 10 euro. En sum som kan ta deg hele veien til Norgesfinalen i Tallinn i mai 2020. Du må da vinne din Kommunepoker-turnering og fylkesfinale først.

Lise Høyforslett hadde ingen oppfølger i sesong 2, men fikk flere bekjentskap med på ferden til Tallinn. Der hun selv spilte Coolbet Open.

-Klubben vår fikk sendt nok et medlem til Norgesfinalen, da fylkesmester i Nordland også spiller hos oss. Jeg var med til Tallinn som selskapsdame, etter å ha vunnet pakke til Coolbet Open, forteller Høyforslett.
Hun har skumle planer i sesong 3 av Kommunepoker:
-Jeg er fremdeles stor tilhenger av Kommunepoker-konseptet. Jeg satser på å ta ned Nærøysund i kveld. Deretter fylkesfinalen. Klubben skal iallefall ha representant i Norgesfinalen i sesong 3 også, avslutter Kommunepoker-ambassadør Lise Høyforslett.

Nicholai er historisk Herøy-kommunemester

,

Nicholai Diaz Bull er den første Herøy-kommunemester i poker noen sinne. 22-åringen kan dermed forberede seg til fylkesfinalen i Nordland 1. september. 

Sesong 2 av suksesshistorien Kommunepoker åpnet fylke nummer 16 ved å krone 6 lokale pokerkonger søndag. Nicholai Diaz Bull er bosatt i Nærøy, men jobber på et oppdrettsanlegg i Herøy kommune i Nordland.

Etter å ha feilet i kampen om tittelen i hjemkommunen Nærøy sendte Kommunemester-tittelen i Herøy 22-åringen til fylkesfinalen i Nordland.

-Det føles veldig godt. Jeg deltok i kommunemesterskapet i Nærøy, men gikk tidlig ut der. Det skal bli spennende å spille fylkesfinalen, og jeg regner med det blir en hard kamp om tittelen, sier den første kommunemester noen sinne i Herøy.

Les mer: Er dere klare Nordland?

Herøy-kommunemester

Søndagen så 6 kommunemestere bli kåret i Herøy, Hadsel, Brønnøy, Bodø, Ballangen og Andøy. I tillegg vil 4 kommuner få en second chance grunnet for liten påmelding. Hattfjelldal, Fauske, Dønna og Hemnes vil alle få en ny sjanse denne uken. Det gjelder å følge med i Coolbets pokerklient.

For lave 10 euro i innkjøp kan man vinne Kommunemestertittel, spille om fylkesmestertittelen, som gir vinneren en tur til Tallinn for å spille Norgesfinalen live.

Herøy-kommunemester Nicholai Diaz Bull spilte også sesong 1, der det var motflyt i Nærøy og Vikna i Trøndelag. 22-åringen er også medlem av pokerklubben i Vikna, og drømmer om å spille større turneringer i fremtiden. NM i Dublin neste år er noe som henger høyt.

Før den tid lever drømmen om å spille Norgesfinalen live i Tallinn i årets sesong av Kommunepoker. Først må fylkesfinalen vinnes. Etter å ha vunnet Kommunepoker-turneringen i Herøy med et 4 spillere stort felt.

-Turneringen startet ganske rolig med lite action. Jeg fikk en del gode hender, men fikk for det meste kast av de andre. Jeg hadde ganske god flyt gjennom hele turneringen med en del par på hånda. Jeg var da også chipleader gjennom nesten hele turneringen. Når vi kom til heads up fikk jeg en all in mot meg med QQ på hånda. Motstander hadde A4. Damene sto og jeg ble kommunemester i Herøy.  Jeg slo ut alle 3 motstanderne. 2 av dem er arbeidskollegaer som jeg jobber sammen med her i Herøy, sier Kommunemester Nicholai Diaz Bull.

Les mer: Rekordfall i Venners Venner-turneringen

Mollan er ny Vikna-kommunemester

,

Rolf Thomas Mollan er ny Vikna-kommunemester etter Lise Høyforslett. Familie- og forsikringsmannen skal spille fylkesfinalen i Trøndelag søndag. 

Fra 8 spillere rundt onlinefilten i sesong 1 var feltet blitt 31 mann og kvinner tungt, da Rolf Thomas Mollan kammet hjem tittelen regjerende mester Lise Høyforslett prøvde å forsvare i år.

Mollan spilte kommunepoker for første gang i sesong 2, er Kommunepoker på nytt har satt rekord som Norges største pokerturnering.

Nå er Mollan 1 av 15 kommunemestere som skal spille fylkesfinalen for Trøndelag søndag 18. august.

– Det er alltid moro å vinne, og spesielt mot de man kjenner til fra før. Jeg gleder meg til utfordringene fylkesfinalen bringer, sier Vikna-kommunemester Rolf Thomas Mollan.

Les mer: Er dere klare Nordland?

Ny Vikna-kommunemester

I det kommunepoker har rundet 335 av totalt 422 kommuner har 2 316 spillere spilt om titler. Norgesrekorden på 2 063 deltakere fra sesong 1 har dermed allerede falt, og det skal fortsatt spilles om titler i Nordland, Troms og Finnmark.

Årets Vikna-kommunemester hadde først glemt tid og sted, men til slutt var det god glid og tittel i hus for den utflytta Verdalingen. Det blir trolig noen skarpe kommentarer i den lokale pokerklubben, der forsikringsmannen spiller kort hver torsdag.

-Jeg hadde egentlig glemt av turneringen, men så i siste liten at en fra den lokale pokerklubben skrev på Facebook at det var noen gratis billetter tilgjengelig. Da ble det spilling på meg like vel. Jeg hadde meget god flyt, men følte også at jeg tok kontroll og utnyttet de rette situasjonene. Jeg vet ikke hvem alle bak aliasene er, men husker at jeg slo ut en fra den lokale pokerklubben ganske tidlig. Til slutt endte jeg opp heads-up med en annen fra klubben, forteller ny Vikna-kommunemester Rolf Thomas Mollan.

Kommunepoker2019: Earlybirds får oddsbonus

Samarbeid med Vi Menn

Nytt av året er også at Coolbet i samarbeid med Vi Menn Poker adder et medlemskap i Vi Menn Poker Premium til de første 200 kommunevinnerne. Et medlemskap i premiumløsningen til Vi Menn Poker gir muligheten til å være med på eksklusive tilbud, rabatter og konkurranser, man får pokernyheter rett i postkassa, og ikke minst får man være med på Vi Menns Pokergalla, Gullhånda-utdeling og gallaturnering i februar/mars neste år.

Kommunemesteren i Vikna er på revansjejakt

Lise Høyforslett er den regjerende kommunemesteren i Vikna som tapte heads up i fylkesfinalen under sesong 1. Revansjelysten er mildt sagt stor. 

Høyforslett er regjerende pokerdronning i Vikna. Da slo hun ut blant annet Olav Fausa, som senere kammet hjem kommunemester-tittelen i Nærøy. De to møttes heads up i fylkesfinalen med en Tallinn-reise og Norgesfinale i potten. Da sto Fausa igjen som fylkesmester for Nord-Trøndelag.

-Kommunepoker-konseptet er genialt. Det er gøy med lokal og nasjonal konkurranse online. Jeg er oppvokst i Nærøy og bosatt i Vikna, så kommer til å prøve meg i de to turneringene i år. Poker- interessen i de to nabokommunene er god og voksende. Vi har habile spillere som med jevne mellomrom gjør det godt i ulike eventer. Jeg tapte heads up mot Olav Fausa  i fylkesfinalen, Det skjer ikke i år, for å si det sånn, sier regjerende Vikna-kommunemester Lise Høyforslett.
For lave 10 euro kan du kjøpe deg inn i en av de 17 siste kommunene som i år skal kjempe om å bli fylkesmester for Trøndelag. I potten ligger heder, ære og en drømme-pokertur til Tallinn. Arrangøren Coolbet betaler reise og opphold samt innkjøp i den estiske hovedstad. I tillegg til å spille Norgesfinalen mot de andre 17 fylkesmesterne.

Kommunemesteren i Vikna

Fra søndagen 28. juli og 4. august sine Kommunepoker-mesterskap er Andreas Stamnestrø(Hemne), Einar Sterten(Agdenes), Anders Strand(Klæbu), Adrian Hoseth(Levanger),Kjetil Sandmo(Lierne), Frank Midtlyng(Melhus), Brynjar Melvin(Midtre Gauldal),Olav Fausa(Nærøy),Håvard R. Hanson(Namsos) og Per Arne Hoel klare for fylkesfinalen 18. august. Der får de konkurranse om tittel og reise til Norgesfinalen i Tallinn fra de resterende kommunevinnerne i Trøndelag søndag 11. august.

De siste kommunene som får sine poker-mestere 11. august er Overhalla, Rennebu, Rindal, Roan, Røros, Røyrvik, Selbu, Skaun, Snåsa, Snillfjord, Steinkjer, Stjørdal, Trondheim, Tydal, Verdal, Verran og Vikna

Kommunepoker2019: Earlybirds får oddsbonus

Kommunemesteren i Vikna viste sterk pokerform under NM i Dublin, men har siden tatt det helt med ro i kortleiken.

Hva nå?

-Pokerformen har vært noe variabel de siste månedene, men jeg satser på at erfaring og tålmodighet gjør susen. Jeg er klar for revansje! Jeg har hvilt litt på lauvbæra etter NM i Dublin og er storfornøyd med egen innsats der. En 10.plass  i ladies og nummer 17.i main er gode resultat. Ny jobb og en del stress som nok har påvirket spillet den siste tiden. Ellers er denne trønder-sommeren god nok grunn til å gå inn i depresjon. Jeg regner med at med med sola og litt stigende temperatur blir humøret og formen helt fantastisk, avslutter regjerende Vikna-kommunemester Lise Høyforslett.