Innlegg

Revansjesugen Kommunepoker-ambassadør i vest

Evy Widvey tapte heads up både i Karmøy og Haugesund i fjor. Det er en revansjesugen Kommunepoker-ambassadør som sitter klar søndag klokken 20. 

Evy Widvey Kvilhaug er et kjent navn i pokermiljøet, og var senest i ilden under EPT i Monte Carlo i starten av mai. I startfeltet på 922 spillere i main event runnet hun meget godt på dag 1, og endte til slutt på en meget anstendig 24. plass. Førstepremien var på massive 8,1 millioner euro, mens Kommunepoker-ambassadør Widvey endte opp med 23 000 euro for innsatsen.

-Jeg spiller en god del poker både live og online. Jeg har spilt i 6 år, og er nok mest glad i live- turneringer. Online liker jeg veldig godt satelitter til live-eventer. Det var slik jeg kom med til Tallinn og Coolbet Open i fjor, forteller kommunepoker-ambassadør Evy Widvey.

Les mer: Er dere klare Rogaland

Revansjesugen Kommunepoker-ambassadør

Widvey var ambassadør for Kommunepoker også under sesong 1. Hun spilte om kommunemester-titlene i både Karmøy og Haugesund. Håkon Våga og Inge Harald Viestad kunne smykke seg med de lokale titlene og billett til fylkesfinalen. Etter å ha vunnet heads up mot ambassadøren fra Haugesund.

I Karmøy spilte 12 spillere om tittelen, mens feltet i Haugesund var på 28 spillere.

Søndag spilles det om 12 kommunemester-titler i Rogaland. Karmøy og Haugesund er to av de.

-Jeg var kommunepoker-ambassadør for Haugesund i fjor også. Jeg spilte både Haugesund og Karmøy da, og fikk frustrerende nok 2.plass i begge. Det er ganske stor interesse for poker i Haugesund, og det er flere gode spillere. Jeg satser på høyere deltakerantall i år, avslutter kommunepoker-ambassadør Evy Widvey.

Lene historisk Østre Toten-kommunemester

,

Lene Bredli er tidenes første Østre Toten-kommunemester, og samtidig eneste kvinne i fylkesfinalen for Oppland søndag. 

Bredli bor i Oslo sammen med Michel Sterk, og 30-åringen må sies å være godt påvirket av mannen hun venter sitt barn nummer 2 sammen med. Sterk tapte heads up i main event under poker-NM på Gardermoen i 2017, og har ellers lang fartstid innen internasjonal iGaming og pokermiljøet.

Nå er det altså samboeren som har en tittel i beltet Michel Sterk mangler, og Lene Bredli kan ta det enda lenger i hjemfylket Oppland. Med poker som hobby på femte året, venter fylkesfinalen i Kommunepoker søndag.

-Det føles veldig bra å vinne. Jeg vet poker er ganske populært i Oppland og Østre Toten. Derfor er det ekstra gøy å vinne, ettersom jeg ikke spilte sesong 1 av Kommunepoker. Jeg liker konseptet, selv om jeg først og fremst er livepoker-spiller, sier Kommunemester Lene Bredli.

Les mer: Er dere klare Sogn og Fjordane? 

Østre Toten-kommunemester slo ut søster

Det 7 spiller tunge feltet kjempet om en historisk tittel, for ingen har noen sinne blitt Østre Toten-kommunemester i poker før. Under sesong 1 ble det aldri satt i gang noen turnering, grunnet for lav deltakelse.

For lave 10 euro er nå porten åpen for at Lene Bredli kan bli fylkesmester i Oppland. Seier der så er 30-åringen en av de som skal spille Norgesfinalen i Tallinn i november. Når du på toppen slår ut søstera di på veien, smaker en tittel ekstra fugl.

-Det var en grei turnering. Spesielt når man i tillegg klarer å få stack tidlig, er det lett å sette press på de andre spillerne. Jeg hadde til tider veldig gode kort, og slo ut lillesøsteren min Martine. Vi er ganske så konkurransemennesker begge to, men jeg har nok spilt en del mer kort enn henne. Derfor ville det vært helt krise om hun hadde slått meg ut. Jeg føler det er jeg som har introdusert henne for spillet og miljøet, så jeg ser helst at hun ikke tar meg igjen. Under NM i Stokke i fjor kom vi dypt i Ladies begge to, som så klart var veldig gøy, forteller Østre Toten-kommunemester Lene Bredli.

Fylkesfinalen neste

Søndag ruller Kommunepoker ut onlinefilten i fylke nummer 13. Det skal kåres kommunevinnere, som skal møtes i den siste fylkesfinale noen sinne for Sogn og Fjordane. Det er samtidig med at Oppland spiller sin fylkesfinale søndag. Vinneren der skal til Tallinn på arrangøren Coolbets regning og spille både Coolbet Open og Norgesfinalen.

Bredli har krysset av for NM i Stokke, og er en garvet turneringsspiller blitt.

-Jeg skal selvfølgelig til Stokke for å spille NM med barnevakter og hele familien, også satser jeg på neste Coolbet Open- Vi Menn Open. Jeg spilte NM i Dublin i april, hvor jeg delte 1. plass i en sideturnering. Der fikk jeg også en fin 5. Plass i NM-Turboeventet med 531 spillere totalt i feltet. Main og Ladies gikk ikke fullt så bra. Jeg var i Tallin under Coolbet Open i mai, hvor jeg boblet Vi Menn Open, og røk på dag 2 i Coolbet Open. Ikke helt optimalt akkurat, men en super turnering og veldig bra opplegg, forteller Søndre Land-kommunemester Lene Bredli.

Kommunepoker2019: Early birds får oddsbonus

Samarbeid med Vi Menn

Nytt av året er også at Coolbet i samarbeid med Vi Menn Poker adder et medlemskap i Vi Menn Poker Premium til de første 200 kommunevinnerne. Et medlemskap i premiumløsningen til Vi Menn Poker gir muligheten til å være med på eksklusive tilbud, rabatter og konkurranser, man får pokernyheter rett i postkassa, og ikke minst får man være med på Vi Menns Pokergalla, Gullhånda-utdeling og gallaturnering i februar/mars neste år.