Liten vil bli størst og best i Kommunepoker

Rauma spiller søndag om kommunemester-tittelen. Den lille Romsdals-kommunen har de to første sesongene av Kommunepoker hatt en av de største turneringene i deltakerantall. Det blir hard kamp om tittelen på nytt. 

Rauma hadde Mannen. Helt til fjelltoppen med ni nyhetsliv gulva. Nå er det Trollstigen og den fantastiske fjellheimen og ville naturen over og rundt den vesle byen Åndalsnes, som drar turister fra inn- og utland til kommunen med det sterke pokermiljøet.

Kommunen med ferjeforbindelse til Molde og naboskap til Vestnes har de to første sesongene av Kommunepoker utmerket seg med høye deltakerantall. I sesong 1 var Rauma nest størst. Kun slått av Kristiansund. Historien gjentok seg i sesong 2, der telemarkingene fra Notodden stablet på beina samme størrelse tunge felt som Rauma. 61 spillere. Mot Kristiansunds 76.

Søndag meldes det på nytt om hard kamp i Rauma. Kommunens pokertrone er i spill. En kommunemester skal kvalifisere seg for fylkesfinalen i Norges største pokerfylke. Ambassadør Vegard Lie er klar til strid. Skulle det ikke gå veien, er det bare en person han virkelig frykter tar han ut underveis. Samboeren.

-Kommunepoker er alltid gøy og spennende. Rauma blir nok en minst like vanskelig tittel i runde 3 som de to forrige. Vi har mange gode spillere. Verst blir det hvis samboeren Michelle vinner. Hun er flink på å gni det inn, sier Kommunepoker-ambassadør Vegard Lie.

Wild card-oversikten: Bakveien til Tallinn

Vil bli størst og best i Kommunepoker

Samboer-paret ble nummer 5 og 6 under sesong 1 i Rauma. Da Tor Andre Eik vant Kommunemester-tittelen. Eik var en uheldig flipp unna å vinne fylkesfinalen i 2018. Under sesong 2 gikk det ikke veien for ambassadøren og samboeren, og Vidar Tokle kammet hjem den prestisjetunge Kommunepoker-tittelen.
Samtidig med online-NM i PLO spilles det om den eksklusive Kommunemester-tittelen i Rauma. Det meldes mange spillere med seiers-ambisjoner, og en kommune som sikter seg inn i det eksklusive Wild Card-sjiktet. De 7 største Kommunepoker-turneringene får som kjent sin nye egne turnering for å sende en vinner til Norgesfinalen i Tallinn i mai.
Søndag klokken 20.00 er 10 euro innkjøpet. Til slutt står en pokerkonge eller dronning igjen når kruttrøyken letter. Klar for fylkesfinalen.
-Kommunepoker som konsept er genialt. Lavterskel og prestisjetungt, som gjør det lett å rekruttere folk som ellers aldri spiller. Hvem vil vel ikke slå ut naboen? Vi går alltid for seier, men det kan bli vanskelig å slå Kristiansund siden de var så overlegne i sesong 2. Alt annet enn topp-2 er for dårlig for oss. Jeg går selvsagt for seier hele veien,  for jeg har veldig lyst til Norgesfinalen, sier Vegard Lie.
I en kommune med en by, knappe 7 500 innbyggere, og der wiener for en tier er det nærmeste du kommer et respektabelt utested. Poker kan Rauma-folket spille. De blir stadig flere.
-Pokermiljøet i Rauma er ekstremt bra vil jeg si. Vi kan skryte av god stemning, bra oppmøte og gode resultater i store turneringer. Vi begynner også å få opp interessen for 8-game, noe jeg er spesielt glad for, avslutter Kommunepoker-ambassadør Vegard Lie.

 

0 replies

Legg igjen et svar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *