Innlegg

Ailin ble Sandefjord-kommunemester

,

Ailin Bruteig Huse er klar for fylkesfinalen som Sandefjord-kommunemester. 

Hun var ambassadør for Kommunepoker i Tønsberg under sesong 1, men holdt seg til onlinefilten under sesong 2. Med tre turneringer online samtidig var det nok å holde fokus på for 41-åringen fra Sem. Til daglig jobber hun med kjøle- og fryseinstallasjoner, men kortene var jevnt over varme søndag kveld.

– Jeg var litt småstressa til å begynne med, for jeg spilte også Tønsberg-kommunepoker
og ViMenn Open samtidig. Med tre bord, så kunne det ikke gå bra for meg
i alle turneringene. Da jeg tok et par gode potter i Sandefjord-
turneringen, så endte jeg opp med å prioritere den. Der tror jeg at jeg lå topp-3 gjennom store
deler av turneringen. Jeg følte det var en god kombinasjon av spill og
flyt. Typisk meg er å tape terreng mot slutten, og det lå jeg an til nå også.
Jeg greide like vel å karre meg i mål. Det er jeg veldig fornøyd med. Jeg kjente
ikke til så mange av nickene i turneringen, men er ganske sikker på jeg
var med i potten når fjorårets kommunemester i Larvik og årets Online
Senior Norgesmester Cathrine Lea Snildal gikk ut. Jeg heier litt
ekstra på oss jentene, men det er alltid stas å slå ut en
Norgesmester, forteller Ailin Bruteig Huse.

Les mer: Kortflyt da Beckstrøm ble Svelvik-kommunemester

Sandefjord-kommunemester

Michael Bashir vant sesong 1 av Kommunepoker i Sandefjord. Da med totalt 9 spillere involvert i kampen om tittelen. I år klatret 13 spillere til online-filten, der Ailin Bruteig Huse kammet hjem tittelen Sandefjord-kommunemester.

Det betyr at vinneren fra Hvalfangerbyen er en av tre jenter i fylkesfinalen søndag. Mot seks menn står det om et sete i Norgesfinalen i Tallinn i oktober. En finale som spilles live mellom alle 18 fylkesmesteren. Det venter en pokal og ei Coolbet Open-pakke til vinneren søndag. En premie som dekker reise til Tallinn, opphold i den estiske hovedstad samt innkjøp i den populære pokerturneringen, som spilles etter Norgesfinalen i Kommunepoker.

– Som det konkurransemennesket jeg er, så er det alltid skikkelig digg å gå
av med seieren. Det føles veldig bra, og jeg gleder meg masse til
Fylkesfinalen. Der håper jeg selvfølgelig å stå igjen til slutt også. Jeg
sikter meg inn mot Tallinn, sier Sandefjord-kommunemester Ailin Bruteig Huse.

Les mer: Kommunepoker-ambassadører kan vinne 5000 kroner

Årets Dublin-NM sees fra sofaen hjemme i Vestfold for 2-barnsmoren, som elsker brettspill og fikk øyne for alvor opp for poker i 2017.

– Jeg har spilt litt poker før, men det var først i 2017 jeg tok
opp igjen dette. Da prøvde jeg min første liveturnering. Jeg elsker
spillet, det åpne miljøet, det sosiale, nye venner og bekjentskaper. Jeg
anbefaler alle som har lyst til å prøve seg på en pokerturnering. Da er
Kommunemesterskapene en perfekt start, sier Bruteig Huse videre.

Samarbeid med Vi Menn

Med adresse Vestfold er det kort vei til filten under NM i poker i Stokke. Der blir årets Sandefjord-kommunemester å se.

– Jeg spilte Vi Menn Open i København i november, uten de store resultater å
skryte av der denne gang. Ellers har jeg spilt både Vi Menn Gallaen og
Freeroll NM i mars. Dublin utgår dessverre i år. Pokerlivet derfra
blir fulgt fra nett og tv, men jeg satser på Coolbet Open og Vi Menn
Open i mai Ellers blir det selvfølgelig NM på norsk jord.
Målet er å klatre høyere på listene i år. Med tight spilling og en god
porsjon nybegynnerglid, så kom jeg såvidt i pengene i 4 av 6 turneringer
jeg spilte i NM i fjor, avslutter Sandefjord-kommunemester Ailin Bruteig Huse.

Kommunepoker 2019: Earlybirds får oddsbonus

Vinneren av fylkesfinalen tar plass i Norgesfinalen i Tallinn i oktober. Denne spilles live, og vinneren kan titulere seg som mester i Norges største pokerturnering. Der møtes alle 18 fylkesmestere, som på veien til Tallinn får pokal og hver sin Coolbet Open-pakke i tillegg til tittel, heder og ære.

Robert Olsen er Skien-kommunemester

,

I Telemarks hovedstad kan Robert Olsen titulere seg som Skien-kommunemester. 

Kommunepoker rullet ut onlinefilten over de 9 siste kommunene i Telemark søndag, og det pokerglade fylket tok i mot lavterskel-konseptet med åpne hender og skjermene klare.

Fra en små-blyg deltakelse på 59 totalt fordelt på 10 kommuner under sesong 1, stoppet tellertallet totalt på 206 spillere i kamp om kommunemestertittelen i 13 kommuner.

Dessverre fikk vi ikke kåret en kommunemester i Tinn, der software-leverandøren spilte alle et puss. De fem som hadde korta i lufta, får en ny sjanse torsdag. Vinneren der skal møte de 12 andre i fylkesfinalen søndag.

Dit skal også Robert Olsen. 39-åringen kammet hjem kommunemester-tittelen i Skien. Med totalt 25 deltakere ved onlinefilten. Opp fra 13 i fjor, da Sondre Andreassen sikret seg den første kommunemestertittelen noen sinne.

Skiens håp i fylkesfinalen heter Robert Olsen.

– Det var en deilig og nervepirrende følelse. Skien og Telemark har et stort pokermiljø. Jeg er veldig fornøyd med at jeg greide å hale i land seieren. Fylkesfinale blir spennende. Aldri vært i en slik posisjon før, så jeg tar det som det kommer og kjører på, sier kommunemester Robert Olsen. 

Les mer: Kommunepoker-ambassadører kan vinne 5000 kroner 

Skiens-kommunemester

Med tanke på den evigvarende rivaliseringen mellom de to Grenlands-byene Skien og Porsgrunn, kom Kommunepoker med fredspipe til onlinefilten søndag. Der begge kommuner kunne notere 25 deltakere i kampen om den lokale poker-tronen.

Skiens-kommunemester Robert Olsen spilte ikke sesong 1. Med samboer, 2 barn og eget firma har det blitt mindre tid til poker de siste årene. Nå er innehaveren av Vestfold Telemark Profilering et steg nærmere Norgesfinalen i Tallinn i oktober. Dit alle 18 fylkesvinnere sendes på Coolbets regning.

– Jeg lå rundt midten på treet frem til finalebordet. Der tapte jeg en stor hånd og havnet bakpå. Da kom QQ og jeg var plutselig chipleader med 4-5 spillere igjen. Vi byttet på å lede en god stund. Jeg var heldig at de andre slo hverandre ut. Heads Up har jeg sjelden spilt, så jeg var litt nervøs der. Jeg fikk et par gode hender så jeg kom litt foran. Med litt tur, så fikk jeg seieren til slutt, forteller Skiens-Kommunemester Robert Olsen. 

Etter en arbeidsuke med leveranse av profilartikler og arbeidstøy skal pokergudene forhåpentligvis levere han vinnerhendene søndag under fylkesfinalen.

Om ikke er NM-debuten bare måneder unna.

– Jeg har aldri spilt noen store turneringer. Det går mest i kompispoker hjemme. Det blir mindre og mindre tid til dette etter at jeg fikk barn. Jeg har alltid drømt om å spille NM, men vært for feig til å melde meg på. I år har jeg bestilt hotell under NM i Stokke, så da må jeg klare å få med meg turneringen også. Hverdagen går med til jobb og familie, så prøver jeg å lure inn noen pokerrunder og gutteturer innimellom, avslutter Skiens-kommunemester Robert Olsen.

Kommunepoker 2019: Early birds får oddsbonus

Samarbeid med Vi Menn

Nytt av året er også at Coolbet i samarbeid med Vi Menn Poker adder et medlemskap i Vi Menn Poker Premium til de første 200 kommunevinnerne. Et medlemskap i premiumløsningen til Vi Menn Poker gir muligheten til å være med på eksklusive tilbud, rabatter og konkurranser, man får pokernyheter rett i postkassa, og ikke minst får man være med på Vi Menns Pokergalla, Gullhånda-utdeling og gallaturnering i februar/mars neste år.

Johnny Hofseth kommunemester i Aurskog-Høland

,
I det 18 spiller store feltet ble Johnny Hofseth kommunemester i Aurskog-Høland. 
Arve Bratberg var regjerende kommunemester for Aurskog-Høland etter ha ha vunnet sesong 1 av Kommunepoker. Da med 11 spillere samlet ved onlinefilten. I år var det 18 innkjøp til lave 10 euro, og til slutt satt Johnny Hofseth igjen med alle chips, tittel og billett til fylkesfinalen.
– Jeg er veldig fornøyd med å vinne, da jeg vet det var flere andre kapable spillere med i turneringen. Ekstra fornøyd er jeg med å endelig slå Jon Arne Bergersen i en turnering. Jeg spilte også sesong 1 av Kommunepoker. Uten å huske helt hvilken plassering jeg fikk, sier en fornøyd Johnny Hofseth.

Johnny Hofseth kommunemester

Den nyslåtte kommunemesteren i Aurskog-Høland hadde en kjent suksessoppskrift i bunn da tittelen ble kammet hjem.
– Hele turneringen spilte jeg som vanlig aggressivt. Jeg bygde tidlig stack, men gjorde et dårlig call som gjorde at jeg bare satt med 1/2 average etter rundt 1 time. Derfra og ut gikk det bare en vei. 3-veis satt jeg med 70-80 prosent av chipsene og kontrollerte det hele inn, forteller Hofseth.
Han skal spille fylkesfinalen 17.februar sammen med de 21 andre kommunevinnerne i Akershus. Vinneren der får et sete til Norgesfinalen i Tallinn i oktober. Der skal det spilles live om tittelen Norges beste pokerspiller i tillegg til fine premier.
Hofseth sitter foreløpig litt på gjerdet i forhold til utenlands-turneringer.
– Jeg har foreløpig ingen planer om å spille NM hverken på Stokke eller i Dublin, men ser ikke bort fra at jeg kanskje dukker opp. Den siste store turneringen jeg spilte var Nordic Championship i København før jul. Det var 11 000 buy inn, men jeg kom dessverre ikke i penga der. Jeg ser forøvrig frem til fylkesfinalen. Der jeg håper å kunne dra ut Christian Aarstad som ble kommunemester i Ås, avslutter Johnny Hofseth.

Samarbeid med Vi Menn

Nytt av året er også at Coolbet i samarbeid med Vi Menn Poker adder et medlemskap i Vi Menn Poker Premium til de første 200 kommunevinnerne. Et medlemskap i premiumløsningen til Vi Menn Poker gir muligheten til å være med på eksklusive tilbud, rabatter og konkurranser, man får pokernyheter rett i postkassa, og ikke minst får man være med på Vi Menns Pokergalla, Gullhånda-utdeling og gallaturnering, som går av stabelen 2. mars i år. Vinnere etter 2. mars får automatisk deltakelse i neste års galla.

Les mer: Fjeldvang ble Eidsvoll-kommunemester

 

Christian Arstad kommunemester i Ås

,

Etter å ha tapt Ås-tittelen på målstreken i fjor, var det ikke ufortjent at Christian Arstad ble årets kommunepokermester søndag kveld. 

Kommunepoker rullet ut onlinefilten i 11 Akershus-kommuner søndag, og halve finalefeltet til fylkesfinalen i Akershus er dermed besatt.

Christian Arstad skal representere Ås kommune etter å ha vunnet Kommunetittelen i turneringen som hadde totalt 8 deltakere.

Det smakte ekstra godt etter å ha tapt samme turnering heads up mot fjorårets mester Dimitrij Bekker. Søndag var den regjerende mester og Norgesmester Heidi Bekker i det slagne felt i Ås-turneringen.

– Jeg er veldig fornøyd med å vinne turneringen. Spesielt siden jeg var veldig motivert for å forbedre fjorårets plassering. Nå gleder jeg meg til fylkesfinalen, sier kommunemester Christian Arstad.

Les mer: Vegard Melgalvis er Oslos beste pokerspiller

Som fikk smake revansjens søte smak, da han slo ut regjerende mester Dimitrij Bekker. Kompis-duellen fikk motsatt utfall av sesong 1, der Bekker vant Ås-tittelen ved å slå ut Arstad heads up på finalebordet.

Christian Arstad kommunemester

Arstad hadde en blandet reise inn til tittelen, men som kjent ordner alt seg for snille gutter.

– Turneringa starta godt. Jeg fikk gjennom både det ene og det andre, men kom på en litt tung spot der jeg åpner AQ og får syn av Charlotte. Flop kommer Q høy. Hun raiser meg på en x-turn. Jeg vil kaste, men syner i stedet. Deretter en relativt x-river. Jeg slipper å betale et nytt bud, da Charlotte checker bak med AA. Etter det, roet jeg litt ned, men så spant kortsnittet til værs. Jeg traff jeg set etter set, og slo ut flere. Plutselig var vi 3-veis. Det ble en grind. Jeg hadde en del sjetonger, så prøvde å sette press, men gikk på småsmell etter småsmell. Omsider er jeg heads up mot Charlotte. Vi starta likt, og veldig deep til å være HU. Hun grinder meg sakte men sikkert ned. Det var tungt og forvirrende spill. Jeg jammer A9 med 14 bigs og er på vei ut. men mirakel-9 på turn og jeg dobler meg og vi er jevne igjen. Like etter får jeg det på i bra shape. Det holder. Veldig unlucky for Charlotte. Hun spilte bra, forteller Christian Arstad.
Som er et kjent navn i pokermiljøet på Østlandet. Arnstad har blant annet en 2.plass i et felt med 2 100 deltakere bak seg. I Las Vegas. Norgesmesterskap skal også spilles i år. Både i Dublin og Stokke.
– NM i Dublin har i flere år vært blant årets høydepunkter, så jeg gleder meg nok en gang til full uke pakket med eventer der. I nyere tid, så synes jeg NM på Stokke var et veldig bra arrangement. Fikk 12. plass i turboen som beste plassering. I året som har vært, var nok defintivt 20. plass i Main Event WSS – Las Vegas det mest deilige resultat i feltet på over 2100, avslutter Christian Arstad.
Kommunepoker 2019: Er dere klare Akershus? 

Samarbeid med Vi Menn

Nytt av året er også at Coolbet i samarbeid med Vi Menn Poker adder et medlemskap i Vi Menn Poker Premium til de første 200 kommunevinnerne. Et medlemskap i premiumløsningen til Vi Menn Poker gir muligheten til å være med på eksklusive tilbud, rabatter og konkurranser, man får pokernyheter rett i postkassa, og ikke minst får man være med på Vi Menns Pokergalla, Gullhånda-utdeling og gallaturnering, som går av stabelen 2. mars i år. Vinnere etter 2. mars får automatisk deltakelse i neste års galla.

Kommunepoker Akershus: Stor pokerinteresse og høyt nivå

Søndag spilles Kommunepoker i første halvdel av Akershus. Regjerende mester Morten Rosenkrantz og ambassadør Håvard Øyahals forteller om stor pokerinteresse og høyt nivå.

257 spillere konkurrerte om de 22 forskjellige Kommunepoker-titlene i Akershus i 2018. Asker fikk til slutt fylkesmesteren i Morten Rosenkrantz. Han representerte fylket under Norgesfinalen i Tallinn, og lysten på å gjenta bedriften er selvsagt stor. Søndag er Asker-tittelen i spill.

– Jeg skal selvfølgelig prøve å forsvare tittelen som kommunevinner. Det var utrolig gøy å vinne, og jeg har fått mye hyggelig oppmerksomhet rundt dette. I Asker er det mange gode spillere, så her blir det sterk konkurranse fra mange hold. Her gjelder det å spille aggressivt. Poker formen er vel ikke så bra som sist gang. Det har blitt en del mindre spilling i det siste. Tallinn-finalen var urolig hyggelig. Det var som miljøet i Norge. Inkluderende, hyggelige og god stemming. Det var et proft arrangement fra Coolbet sin side og jeg håper på gjentakelse, sier regjerende Asker og Akershus kommunepokermester Morten Rosenkrantz.

Les mer: Hvem utfordrer regjerende mester Rolf Woods? 

Stor pokerinteresse

Kun Oslo kommune har flere innbyggere enn Akerhus, og pokerinteressen er glødende i fylket som grenser mot alt fra Sverige til Buskerud, Hedmark, Oslo, Østfold og Oppland.

Håvard Øyahals er ambassadør for Kommunepoker-turneringen i Asker, og 36-åringen tror det blir knallhard fight om årets tittel.

– Kommunepoker er et spennende konsept med en rimelig turnering med masse verdi for alle uansett nivå. Tallinn-turen i enden gir kjempeverdi å spille om. Pokerinteressen er stor i Asker, men enda større i Akershus som fylke. Det er veldig mange spillere her, og nivået er meget høyt. Dermed blir det tøft å hevde seg, slår ambassadør Øyahals fast.

Den gifte kokken står for produksjon av middag til 650 pasienter ved Bærum sykehus til daglig. Han spiller poker som lidenskapelig fritidssyssel, og prøver selv igjen å kvalifisere seg for både fylkesfinale og Norgesfinale.

Les mer: Det blir hard kamp om Eidsvoll-tittelen

– Jeg spilte kommunemesterskap i Asker og Røyken i fjor. Jeg var nære på i Røyken, men et stykke unna i Asker. Hvis du spør kona, så spiller jeg nok mye poker, men jeg selv mener jeg ikke spiller nok. Jeg har aldri vært i Dublin. Det blir dessverre ikke i år heller siden vi er midt i en flytteprosess under NM. Men jeg kommer til Stokke til sommeren når NM kommer dit, forteller Øyahals videre.

Skal bli største kommune

Asker hadde i fjor 27 deltakere totalt. Det var en mindre enn Ullensaker som ble største kommune i Akershus. Ambassadør Øyahals tror på ny deltaker-rekord søndag, og at Ullensaker faller fra øverste palletrinn.

– Jeg tror det blir hardere kamp om tittelen i år, og blir litt skuffet om vi ikke slår Ullensaker på antall deltakere. Vi bør klare 40 deltakere i Asker, avslutter Kommunepoker-ambassadør Håvard Øyahals.

Kommunepoker 2019: Er dere klare Akershus?